۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۱

رییس کل دادگستری استان بوشهر:

ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان بوشهر استفاده شود

ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان بوشهر استفاده شود

بوشهر- رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: مسئولان و قضات در آرا خود، به موضوع آرا جایگزین حبس توجه داشته باشند و از همه ظرفیت‌های قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز ظهر دوشنبه در بازدید از حوزه قضائی شهرستان عسلویه بر تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مردم در دستگاه قضائی تاکید کرد و گفت: همکاران قضائی برای خدمت رسانی به مردم و احقاق حقوق آنها و ارتقای عملکردها اهتمام ویژه داشته و در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به حفظ حقوق عامه و بیت المال و حقوق شهروندی اشاره داشت و گفت: مسئولین قضائی شهرستان حتماً در راستای حفظ و احیای این حقوق اهتمام ویژه داشته و به طور مستمر این موارد را دنبال کنند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: مسئولان و قضات در آرا خود، به موضوع آرا جایگزین حبس توجه داشته باشند و از همه ظرفیت‌های قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری استفاده کنند.

وی افزود: قضات و مسئولان قضائی باید در زندان‌ها نیز حضور پیدا کنند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات زندانیان قرار گیرند و به همین منظور تا جایی که امکان داشته باشد از ارفاقات قانونی استفاده کنند.

ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان بوشهر استفاده شود

وی سرکشی از خانواده‌های زندانیان را بسیار مؤثر و با اهمیت دانست و گفت: مسئولان قضائی سرکشی از این خانواده‌ها را در دستور کار خود قرار دهند و از ظرفیت مسئولان و خیرین نیز در جهت یاری رساندن به آنها استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید به همراه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان بوشهر و مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با حضور در حوزه قضائی شهرستان عسلویه ضمن دیدار با همکاران این حوزه قضائی با حضور در شعب مختلف به صورت اتاق به اتاق از روند فعالیت‌های انجام شده مطلع شد و توصیه‌های لازم را به منظور ارتقای کمی و کیفی عملکرد ارائه کرد.

در ادامه این سفر رئیس کل دادگستری استان بوشهر از ساختمان در حال احداث دادگستری و پزشکی قانونی شهرستان عسلویه بازدید و از نزدیک در جریان روند تکمیل این پروژه قرار گرفت و توصیه‌های لازم نیز ارائه کرد.

کد خبر 6161131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha